CZYM JEST NAMEING?

CZYM JEST NAMEING?

Proces nazewnictwa jest jednym z pierwszych i ważniejszych czynników strategii budowania marki. Znalezienie odpowiedniej nazwy często zajmuje niemało czasu i kosztuje trochę pieniędzy. Oczywistym jest fakt, że im trafniejsza jest nazwa firmy, marki, czy produktu, tym łatwiej budować jest skojarzenia – dlatego też nameing wchodzi w sferę kreowania wizerunku. Sam przebieg Nammingu, bowiem nie jest wcale taki łatwy.  


DLACZEGO NIE JEST ŁATWE, SKORO TO WYMYŚLENIE TYLKO NAZWY? 

Odpowiedź jest dość prosta. Wielu osobom może wydawać się, że co to takiego? Bierzemy słowa, które nam się podobają i tyle, co nie? Otóż nie. Na całość składają się 2 istotne kwestie.  

1. Kreatywność. Zakładając, że nie brakuje nam jej powinniśmy wybrać nazwę, która będzie spełniała kilka bardzo istotnych wytycznych, jeśli chodzi zarówno o sam marketing, jak i również psychologię podejścia do klienta. Nazwa tak jak już wcześniej powiedzieliśmy będzie wizytówką naszego wizerunku. Powinna być łatwa i prosta do zapamiętania dla większości osób. To po pierwsze, po drugie musi wzbudzać emocje (oczywiście nie te negatywne). Mamy tutaj na myśli zaufanie, czy oddziaływać pozytywnie na humor odbiorcy.  

2. Dostępność nazw. Jest to bez wątpienia jedna z najtrudniejszych rzeczy do przeskoczenia. Na naszym rodzimym rynku nie brakuje przedsiębiorstw w postaci wielkich korporacji czy lokalnych działaczy. I jest to również jeden z powodów, aby zlecić kwestię Nanningu naszej firmy komuś doświadczonemu. Osoba, która wie, co robić, a raczej przede wszystkim, która wie, jak się do tego zabrać zrobi to dużo szybciej, wydajniej i skuteczniej, niż my próbujący sami poradzić sobie z tą kwestią. I to najczęściej metodą prób i błędów.  

A CO Z DZIAŁALNOŚCIĄ W INTERNECIE?  

Tutaj mamy do czynienia z wieloma aspektami, które wychodzą poza samą kwestie nameingu, ale jest kilka rzeczy, o których warto wspomnieć. Kwestia dostępności, która została już przez nas omówiona powyżej również się tutaj przewija. Dokładniej rzecz, ujmując kwestia dostępności domeny. Czym jest domena? To unikalny adres internetowy, pod którym znajduje się nasza strona WWW. Pojawia się tutaj dokładnie problem wspomnianej przez nas dostępności. Wiele domen jest już zajętych bądź po prostu kupionych. W takiej sytuacji robimy to, co już powiedzieliśmy wcześniej. Zlecamy zadanie specjaliście albo sami wykupujemy już istniejącą domenę. Jej koszt nie jest wysoki, jednak są domeny, które potrafią kosztować nawet do kilku czy kilkunastu tysięcy złotych, ale spokojnie te nasze jesteśmy w stanie kupić do 100 zł. 

TO BARDZIEJ ZŁOŻONY PROCES, NIŻ MYSLISZ

To częsty fakt powtarzany przez Agencje Marketingowe. Nazwa - to nie tylko nazwa.