Content marketing

Najprościej rzecz ujmując content marketing to marketing treści. Polega on na tworzeniu angażujących treści, które dotrą do określonej grupy odbiorców. Do tego typu działań zalicza się m.in. prowadzenie bloga firmowego i publikowanie interesujących komunikatów na social mediach.

Content marketing nie ogranicza się jednak wyłącznie to treści pisanej. Są to także audiobooki, wideo, zdjęcia, infografiki czy też GIFy i webinary. Ponadto content nie ogranicza się wyłącznie do internetu. Jest to również prasa branżowa czy ulotki. Tego rodzaju działania mają na celu przede wszystkim:

  • przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów poprzez publikowanie angażujących treści,
  • zwiększenie ruchu na stronie, a także konwersji,
  • budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz relacji z klientami

Marketing treści pozwala również na poszerzenie zasięgu marki oraz na zaangażowanie potencjalnych klientów w kontakt z firmą, przez co wpływa na wzrost zaufania względem niej. Dzięki temu można liczyć na stałych odbiorców oraz wzrost sprzedaży.