Google Ads jest formą reklamy, która jest wyświetlana przy wynikach wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce Google. Ten system reklamowy pozwala na wybranie przeróżnych form kampanii specjalistycznych, dzięki którym można dotrzeć do potencjalnego klienta. Przykładem kampanii jest kampania remarketingowa - dzięki której jesteśmy w stanie dotrzeć do osób, które już wcześniej interesowały się naszymi produktami lub usługami. To również kampanie lokalne, tekstowe, promujące aplikacje, produktowe i wideo.
Google Ads pozwala na dotarcie zarówno do klientów, którzy mieli już kontakt z daną marką, jak i nowych, ponieważ reklama dociera do osób wyszukujących na telefonach oraz komputerach określonych produktów i usług. Treści pojawią się na witrynach www, a także w social mediach. Zalety Google Ads to np.:
Ponadto Google Ads pozwala na monitorowanie tego, jak dana marka wypada na tle konkurencji. Ponadto koszt nie jest obliczany od wyświetleń danej domeny w wynikach wyszukiwania, a od wejścia na nią przez potencjalnego klienta. Możliwe jest również zastosowanie harmonogramu wyświetlania się reklam.