Pozycjonowanie

Pozycjonowanie, czyli tak na prawdę - search engine optimization w skrócie - (SEO). Polega ono na zwiększeniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwaniach po wpisaniu przez użytkowników frazy związanej z profilem działalności danej marki. Może być to nazwa firmy, produkt, odłam firmy lub dowolna usługa. Działania SEO mają również na celu pozyskiwanie odnośników zewnętrznych - w naszej profesji zwiemy to (link buildingiem).

Dzięki temu, że linki do danej domeny pojawiają się na innych stronach www, zostaje zwiększony ruch na stronie. To też sposób na dotarcie ze swoją ofertą do użytkowników, którzy nie odwiedziliby witryny danej marki poprzez wyszukiwarkę Google. Pozycjonowanie to:

  • większa liczba konwersji oraz dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów,
  • budowanie zaufania do danej marki, a także budowanie pozycji lidera.
  • zwiększanie zysku poprzez zdobywanie czołowych miejsc w Google.

Pozycjonowanie jest procesem długofalowych. Ponadto algorytmy Google stale ulegają zmianie, dlatego ważne jest stałe pozycjonowanie oraz optymalizowanie strony internetowej. W związku z tym warto to zadanie powierzyć specjalistom SEO.