Social media marketing

Social media marketing to szereg działań reklamowych, które mają na celu wygenerować ruch na stronie danej marki, zwiększyć świadomości marki, a także zadbać o wzrost zainteresowania jej usługami lub produktami. Realizowane są one na takich platformach jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, TikTok czy LinkedIn. Wszystkie te działania przekładają się na zysk dla danej firmy. Serwisy społecznościowe pozwalają na dotarcie ze swoją ofertą do grupy osób o konkretnym profilu w krótkim czasie. Dzięki czemu potencjalni klienci będą zainteresowani określonym produktem lub usługą. Korzyści, które daje social media marketing to m.in.:

  • wzrost rozpoznawalności marki i możliwość uzyskania informacji zwrotnej od klientów, dzięki możliwości bezpośredniej komunikacji,
  • możliwość budowania relacji ze swoją grupą odbiorów,
  • szybkie rozprzestrzenianie się komunikatów o treści reklamowej.

Szansę zainteresowania klienta swoją ofertą stwarza umieszczanie w social mediach nie tylko treści, lecz także materiałów wideo, audio i grafik. Obecność w social mediach, a co za tym idzie, interakcja z grupą docelową, skutecznie podnosi również renomę danej marki oraz wzmacnia jej pozycję na rynku.